۱۳۸۷ مهر ۲۶, جمعه

ایدئولوژی بی دینی

یادمه اون موقعی که اینترنت گرفتم همیشه تا کانکت میشدم سریع اسم یه وبلاگی رو تایپ می کردم و شکمم رو می گرفتم و کلی میخندیدم . اون موقع ها یه افکاری باسه خودم داشتم . همیشه متنشو می خوندم و اون تیکه هایی که به دین توهین میکرد رو سعی میکردم زیاد بهش توجهی نکنم . ولی متناش ماجراهاش یه جورایی باسم عجیب بود وتازگی داشت. نمی دونم چرا ولی شاید سرآغاز خوبی بود که باسم یه تلنگری باشه که بیشتر دینم رو بشناسم . رفتم سر وقت سئوالام در مورد اسلام و مذهب شیعه و امام زمان و قانون هایی که توی اسلام باسم خیلی عجیب بود . شاید همون موقع ها بود که رفتم قرآن رو فارسی خوندم . کاری که مدعیان اسلام هیچ وقت نکردند . رفتم دنبال سئوالاتم در مورد قرآن . کلی سئوال اون موقع باسه خودم داشتم ولی شاید یکمی ترس دارم از اینکه این سئوالاتم رو اینجا توی این خراب شده مطرح کنم . از اینکه شما خودتون به سئوالاتم جواب بدین و دنبالش نرید . سئوالاتی که هنوز که هنوزه هیچ کسی نیومده مطرح کنه و به ذهنش نرسیده . تناقضاتی که توی دینمون حس کردم و رفتم دنبال جواب براش . الان که فکر می کنم می بینم چقدر اون موقع روشنفکر بودم ازاینکه هیچ وقت یطرفه دنبال جواب سئوالام نمی رفتم . خلاصه همینکارهام باعث شد برم دنبال رساله های افراد و مراجع مختلف . اما ایندفعه جوابی برای سئوالهام پیدا نکردم . بحث ها و تفاسیری که بعضی مراجع می کردند تن آدم رو میلرزوند . وقتی اینها جلوی آدم های دیگه مطرح می کردم که ازشون جواب بگیرم خودشون هم از همچین حرفهایی می موندند . شاید همین مسائل هم باعث شد که برم به دنیای انتخابات . دنیایی که وقتی میرم توش پشیمونم که رفتم وقتی میگذره یکمی یجوری احساس این رو دارم که باید باسه هدفم برم . یه زمان از اصلاح حکومت ناامید می شم . یه وقتهایی هم مثل قضیه دیروز در مورد اعدام زیر 18 ساله ها امیدوار میشم به اصلاح پذیری . یا همین برنامه دیشب شوک . که واقعاً برای اولین بار بود که دیشب یه کارشناسی آوردند که هیکل همشون رو آفتوبه ...... !!! اسم کارشناسشو یادم رفت . ولی بدجوری توپید به کسایی که به اینترنت و رپ تند میرن و اونها رو آخر کثافت کاری میدونند . این آقا دیشب دو جواب مامور نیروی انتظامی که می خواست اینترنت رو یه جای مخوف و خطرناک نشون بده و می گفت ما روی اینترنت نظارت نداریم و اعتراف کرد که راحت میشه فیلترینگ رو دور زد گفت : ما بزرگترین سیستم فیلترینگ دنیا رو داریم که از وقتی که کانکت میشم شما ( مخاطبش نیروی انتظامی بود ) میتونید بفمید ما کجا میریم و چیکار میکنیم .
برای همین من توصیه میکنم کارهاتون رو حتماً توی اینترنت بصورت مخفی انجام بدید .
خلاصه اینکه از بحث دور نشیم . من فقط این رو می خواستم در حد یه هشدار بگم که اگه بخواد یه روزی انقلابی صورت بگیره ایدئولوژیش مثل سال 57 دین نیست و یه ایدوئولوژی کاملاً دین ستیز حاکم میشه . تمام اینها هم بخاطر وجود یه حکومت احمق و نادان هستش که دقیقاً مثل حکومت های کثافت دیگست منتها با یه فرق اونم اینه که در عین بی دینی ، دین رو اصل قرار داده . امدوارم دوباره آدم پیشونی ریده و زینب کماندوهای سر میدون رگ غیرتشون نزنه بالا و ایندفعه با یکمی فکر به موضوع نگاه کنند . خیلی حرفها در مورد این موضوع می خواستم بزنم که میزارم باسه دفعه بعد .
چند روز پیش فیش حقوقی بابام رو گرفتم . حقوقش دو برابر شد . متها بازم یاد همون حرفم افتادم که چند وقت پیش باستون گفته بودم . اونم این کاهش قیمت نفت بود . اینکه اینا همین الانش بالای 10 میلیارد کسری بودجه دارن و به کلی از بانک ها بدهکارند و دوباره میخوان 15 میلیارد از حساب ذخیره بکشن بیرون . حالا چیجوری میخوان این پولها روبدن . تازه این دوبرابر شدن ماله سال پیش بود . یعنی باید به اندازه 12 ماه این پول رو بدن . که البت زمان پرداختش یه ماه قبل از انتخاباته . از این بابت این چند ماهه تو کون مردم ایران عروسه . ما بدبختها همیشه باید کاسه گدایی بگیریم دستمون . به ما نمیدن و نمیدن آخرش یدفعه ای یک دهمشو یه شبه میدن و ما کلی ذوق میکنیم و اونها رو دعا . انقدر هم مردم رو نفتی بار آوردند که حتی نمیتونند 3 درصد مالیات ازشون بگیرن . کاشکی یه کشور احمقی پیدا میشد میومد تمام چاهامون رو میزد و اون وقت باید میدیدیم اینا چه غلطی میتونستند بکنند . احمقهایی که فکر می کردند اقتصاد جهانی روشون تاثیری نداره ولی الان تازه دوزاریشون افتاده که وقتی اقتصاد اونها خراب باشه نفت کمتری هم میتونند بخرند . بعد یه احمقی مثل محمود م .ش .نگ ( منتخب شوار نگهبان ) میاد میگه ما از این بعد به جای مشکلات داخلی باید باسه مشکلات مردم جهان راه حل بدیم .
کردانشم که دیدین . سخنرانیش توی نماز جمعه . احمق یه لحظه فکر کرد خاتمیه . یکی نبود بهش بگه اگه خاتمی میره این حرف ها رو پشت تریبون میزنه و کلمه های گنده گنده میزنه ، درسش رو خونده . نه مثل تو که حتی به دپلمه بودنت هم نماینده های مجلس شک دارند . آقا میره پشت تریبون و چند تا کلمه میگه که آخرش به ایست ختم میشه و دو کلمه هم بینش میاره . فمینیت و سکولاریست . یارو فکر کرد این کلمه ها همشون آخرشون ایست دارن .
به قولی خلایق هر چه لایق . ما هم وزیر کشور داریم . وزیر کشوری که یه مدرک فوق دیپلمش تا حالا تایید شده . کسی که زنش رو سوزونده و .......
اینها چیزهایی که مردم ایران لیاقتش رو دارن . مردمی که هی عقب میرند و دوباره برمیگردند سر جای اولشون و میگن پیشرفت کردند .
خدانگهدار تا متن بعدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر